donderdag 19 september 2013

Vandaag...

De 19e September gedenk ik mijn allerliefste jongste broer...die vandaag jarig zou zijn...
Ik mis hem elke dag.....maar wat hij me achter gelaten heeft de mooie bloemen ....voordat hij overleed had hij deze nog gezaaid...Zonnebloemen en Dahlia's die hebben we uit zijn tuin gehaald en mogen hier groeien en bloeien..
Zo is het ook nog een hele bijzondere datum de 19e September de dag van de oogstmaan..

De oogstmaan duid op de eerste volle maan in de herfst (deze valt op 19 September)


De oogst is een essentiƫle schakel in de cyclus van het leven. De oogst van nu is tegelijkertijd het zaad voor het volgende seizoen.
Elke beslissing die je de afgelopen tijd genomen hebt, is reeds het zaad voor iets nieuws. Wat heb ik de afgelopen periode bereikt, meegemaakt, beslist? Hoe lastig of verdrietig sommige beslissingen waren, ze hebben je wel weer verder geholpen op je pad. Ze hebben je geholpen om jezelf beter te leren kennen, om te groeien als mens. Om dichter tot de kern van het leven te komen.
Sta stil bij beslissingen die de afgelopen tijd voor jou belangrijk zijn geweest en die de zaadjes zullen vormen voor een volgende periode in je leven.

Dank voor het kijken en lezen...
liefs Fia



8 opmerkingen:

Ger zei

De dag van 19e september zal nooit meer zijn zoals die was,helaas......maar laat de mooie herinneringen aan je geliefde broer sterker zijn dan het verdriet en gemis.

Sterkte gewenst!!
Liefs,Ger

It's me zei

Mooie post Fia.....en ozo moeilijke dag !!...sterkte liefs Ria...x !

Petra zei

Lieve Fia, zware dag ik wens je heel veel sterkte, het gemis is groot, maar de liefde blijft. Mooie woorden heb je geschreven, ja wie zaait zal oogsten. Nog een beetje vroeg misschien maar ik wil je alvast een fijn weekend toewensen.
Groetjes Petra.

Celine zei

Lieve Fia, mooie speciale bloemen en een prachtige tekst! Moeilijke dag... Ik wens je veel sterkte toe, lieve groet van Celine

lien zei

Wat een mooi eerbetoon aan je lieve broer! Ik kan me voorstellen dat je hem vandaag nog eens extra mist. Sterkte!!

Sarina zei

Wat een prachtige herinnering aan je broer.Veel sterkte vandaag,
Lieve groet,
Sarina

huis tjokvol zei

mooi blogje,heel veel sterkte hoor .

gr yvonne

Bonjade zei

Wat een moeilijke dag.....
Hij moest eens weten dat ie nu wereldwijd te bewonderen was op het internet......
Hij zit voor altijd in je hart.

Sterkte vandaag en liefs