zaterdag 5 oktober 2013

We krijgen vaak hele leuke spulletjes in het winkeltje van juffrouw Stippel...zoals deze potten met oude gebaksvormen en piktollen....beetje raar woord hahaa...
Maar vroeger piktolde ik op de straat met een stokje en er aan een touwtje je kon de tol ver de straat over werpen en er hard achter aan lopen was erg leuk..
Dit staat dus allemaal op mijn keukentafel....vooral met de herfst vind ik dit altijd zo gezellig..ook de taartjes en tulband komen dan uit de kast en anijssterretjes....ruikt zo lekker...
De koffie, thee en suiker blikken zijn heel oud die kreeg ik van mijn zus.....

Tot de volgende keer maar weer..
liefs Fia


5 opmerkingen:

lien zei

Wat een gezellige tafereeltjes! Anijs ruikt zo lekker he! Fijne zondag, liefs Carolien

Maia zei

Mijn broers hadden van deze haktollen want zo noemden wij die tollen hier in brabant. Ik heb nog een pintol zo eentje die lijkt op een paddestoel daarmee was ik ook uren zoet vroeger.
Heerlijk meppen met een stokje met touwtje en steeds en stukje korter knippen omdat het touwtje begon te rafelen van het vele meppen. Leuk dat ik door je verhaal met gezellige foto's hier weer eens aan terug denk.
Heerlijk sfeertje heb je hoor, ik heb zo zin om een kopje thee te komen drinken.
Fijne week
Lieve groet Maia

Krek wak wou zei

Wij hadden vroeger ook tollen....leuk om ze re zien bij je!
Gezellig bij je!
Fijne avond!
X Nicole

idémakeriet zei

Ha lieverd,
Ja ik leef nog hoor en het gaat wel weer goed met me.
Had een virus onder de leden en ben ontzettend moe geweest, veel geslapen en kom er nu langzamerhand er weer een beetje bovenop.
Ik heb nog niet zoveel energie maar dat komt nog wel.
Ja dan ben je even uit het veld geslagen.
Lief dat je even aan mij dacht, ik zal binnenkort weer even een blogje plaatsen.
Wat een gezelligheid daar bij jouw in de keuken zeg.
Heerlijk met die ruikerij, die taartjes en die prachtige oude blikken. Ja daar heb je een lekker plekkie.
Fijne dag.
Liefs Gerda

Petra zei

Mooi tafereeltje maar vooral die tollen zijn heel leuk. Heb ik ook nog gedaan en die blikken hebben wij ook nog van Mario's moeder.